خوشبختانه عرف و «فرهنگ» از اون دست چیزهایین که پیوسته دستخوش تغییر و ارتقاء قرار میگیرن، البته در جوامع حسابی.
به همین دلیل مفاهیمی مثل «زن خوب» هم تو شصتسال گذشته به شکل اساسی تغییر کرده، چون جوامع پیشرفته از کلیشههای مردسالارانه دارن تهی میشن.
«راهنمای تبدیل شدن به یک همسر خوب» مقاله پرطرفدار و محبوبی بود که سال پنجاهوپنج میلادی منتشر شد و حاوی دستورالعملهایی دقیق برای خانومهایی بود که دوست داشتن همسر نمونه باشن.
یه چیزی تو مایههای «خانومهای قری» شصت سال پیش.
بیایید بعضی از این بندهای این راهنما رو که سال 1955 میلادی منتشر کردن بخونیم:
یک_ شام همیشه حاضر باشه، حتی اگه لازمه از شب قبل برای شام برنامهریزی کن تا موقعی که همسرت از سر کار برمیگرده، یه غذای خوشمزه و عالی براش آماده باشه.
دو_ خودت رو آماده کن. یه ربع قبل از اومدنش دست از کار بکش و استراحت کن تا وقتی از راه میرسه کاملا سرحال باشی.
سه_ شیطون و لوند باش. شاید روز خستهکننده شوهرت احتیاج به یه شور و هیجان داشته باشه، تمام تلاشت رو بکن که اون شور و هیجان تو باشی.
چهار_ تو ماههای سرد سال بساط بخاری حتما ردیف باشه که وقتی شوهرت از دل سرما برگشت خونه، انگار وارد بهشتی از استراحت و اطاعت شده باشه
پنج_ از دیدنش خوشحال باش! سعی کن شادیت صادقانه باشه تا رضایتش رو جلب کنی (خدا شاهده عین متن رو ترجمه کردم!)
شش_ شنونده باش. درسته ممکنه چندتا حرف مهم داشته باشی که بهش بزنی، ولی لحظهای که از سر کار میاد خونه وقتش نیست.تو ساکت باش فقط.
هفت_ بذار عصرها مال شوهرت باشه. هرگز در مورد اینکه دیر اومده یا بدون تو واسه شام یا تفریحات دیگه رفته نق نزن!
هشت_ هدف اصلی تو: تبدیل کردن خونه به محیطی سرشار از آرامش، اطاعت و آسایش که شوهرت بتونه توش به لحاظ روحی و جسمی شارژ بشه.
نه_ با غر و شکایت ازش استقبال نکن. بالشش رو آماده کن و حتی برای درآوردن کفشهاش داوطلب شو. حتی اگه شب نیومد خونه بهش غر نزن.
ده_ در مورد اعمالش ازش سوال نکن و صداقتش رو زیر سوال نبر.
یازده_ یه زن خوب همیشه جایگاه و حد خودش رو میدونه.
بله! آمریکا و اروپا از این مزخرفات گذشتن و ما وهمسایههای ما، همچنان در همین دستورالعملها دستوپا میزنیم.
غالبا ، آرم شما مثالی برای لحن ، زیبایی شناسی و ارزش های کل برند است. تنظیم دستورالعمل ها اطمینان می دهد که از آرم به درستی و همانطور که در نظر گرفته اید استفاده شده است. به این دستورالعمل ها ، دستورالعمل های استفاده از آرم گفته می شود و آنها بخشی جدایی ناپذیر از هر استراتژی و راهنمای سبک تجاری هستند .
بنابراین دستورالعمل های استفاده از آرم چیست؟ دستورالعمل های استفاده از آرم باید جزئی از دستورالعمل های برند هر شرکت باشد زیرا آنها راهی را برای کنترل اینکه چگونه یک آرم از پس زمینه های مختلف ، چگونگی جهت گیری آن بر روی صفحه ، شکل و شمایل آرم ، تناسب و موارد دیگر استفاده می کند ، ارائه می دهند.
دستورالعمل ها به جلوگیری از مواردی مانند تغییر آرم به هر روشی کمک می کنند و باعث می شوند با کشش یا ارائه آن به شکلی که با سایر صدای برند هماهنگ نباشد ، یکپارچگی خود را از دست بدهند.
هر مارک باید دستورالعمل های خاص خود را برای استفاده از آرم تعیین کند. در اینجا چند دستورالعمل اساسی برای استفاده از آرم آورده شده است:
حال بیایید بررسی کنیم که هر راهنما چه می خواهد تا بفهمیم چرا آرم شما به آنها نیاز دارد.
1. فضای اطراف آرم
باید فضای کافی و کافی در اطراف آرم وجود داشته باشد تا بتواند نفس بکشد و مانع از وضوح و تأثیر بصری آن شود. به نظر می رسد که باید فاقد ذهن باشد اما بیایید بگوییم کسی می خواهد لوگوی شما را در گوشه ای کوچک و کاملاً واضح قرار دهد و این تمام فضایی است که آنها دارند- با نگاهی به دستورالعمل های شما ، آنها می دانند که این کار را انجام ندهند.
2. پالت رنگ
رنگ نام تجاری شما چیست؟ آیا نشان دادن نماد شما به صورت کلی سبز برای جشن روز زمین با این رنگها سازگار خواهد بود یا قوام و لحن شما را کاملاً دور می کند؟
پالت رنگی یک مارک معمولاً از چهار یا پنج رنگ تشکیل شده است و رنگهای آرم آنها را شامل یا تعریف می کند.
قانون انگشت شست انتخاب است:
یک رنگ روشن به عنوان پس زمینه استفاده کنید
یک رنگ تیره تر برای متن
یک سایه خنثی که با همه چیز پیش می رود
یک رنگ که چشم را به خود جلب می کند
دستورالعمل استفاده از آرم شما باید این رنگ ها را با اطلاعات دقیق از جمله: نام و شماره رنگ Pantone ، CMYK (رنگ چاپ) و کدهای RGB و Hex (رنگ دیجیتال) نشان دهد.
3. تایپوگرافی و فونت
این راهنما دیکته می کند که فونت ها با آرم شما و به طور کلی با مارک شما چگونه می روند. اگر فکر می کنید استفاده از یک اسکریپت اسکریپت در زیر آرم مدرن و حداقل شما برای طراحی شما جالب نخواهد بود ، بهتر است در دستورالعمل های خود یادداشت کنید. در اینجا چند سوال برای کمک به شما در تنظیم قوانین تایپوگرافی در دستورالعمل های استفاده از آرم شما وجود دارد.
قلم برند شما چیست؟
این اولین جنبه راهنمایی تایپوگرافی شما برای تعیین نیاز است.
چرا این قلم شماست؟
داستان این را بگویید که چه چیزی باعث می شود این قلم بهترین نماینده برای برند شما باشد.
فونت مورد استفاده برای سایر ارتباطات چیست؟
آیا شما می توانید سایه یا جلوه هایی در تایپوگرافی اطراف مارک خود داشته باشید.
در اینجا مثالی از دستورالعملهای استفاده از آرم منبع باز (Open Source Initiative) آورده شده است : "ما توصیه می کنیم از قلم Open Sans Ultra-Bold برای قلم" Open "و Open Sans Semi-Bold برای" ابتکار منبع "به عنوان فونت های مکمل آرم OSI استفاده کنید."
ساده ، مختصر است و جایی برای سردرگمی باقی نمی گذارد.
4. اندازه لوگو
این نکته بسیار ساده در راهنمای استفاده شماست: حداقل اندازه را تنظیم کنید. حداقل اندازه در حالت ایده آل در پیکسل ها برای استفاده دیجیتال و در اینچ یا میلی متر برای چاپ است. تنظیم مقادیر متناسب به اندازه تعیین حداقل اندازه اهمیت دارد. برای آرم شما مهم است که از اندازه و قوام اندازه در میان سرفصل ها ، بیش از محصولات مختلف ، در کاربردهای دیجیتال در مقابل چاپ برخوردار باشد.
حداقل اندازه و دستورالعمل ارزش متناسب شما می تواند به سادگی باشد:
باید به هر اندازه قابل خواندن باشد از آرم کامل ما استفاده نکنید مگر اینکه فضای کافی وجود داشته باشد تا امکان خوانایی را فراهم کند.
کشش یا تحریف نکنید
یا به همان اندازه خاص:
مورد علاقه ما همیشه باید 16 x 16 پیکسل باشد.
حداقل اندازه دیجیتالی برای BOTH علامت تجاری و نشان آرم ما 20 پیکسل است.
برای کلیه تخفیف های دیجیتالی ما ، حداقل اندازه 35 پیکسل است.
برای راهنمایی در مورد اندازه بیشتر ، پست ما را در اندازه و ابعاد آرم بررسی کنید .
5. توضیحات آرم
بیان اینکه آرم شما چیست و چه چیزی نیست ، نشان می دهد که چگونه باید از آرم شما همیشه استفاده شود. به مواقعی فکر کنید که شخصی نام شما را نادرست اعلام کند و سپس شما باید آنها را اصلاح کنید. با فرض اینکه مردم "تازه می دانند" ، راهکاری نیست که با تمایل به داشتن یک هویت قوی از برند شناخته شود.
ما 99 طرح داریم ما 99 طرح یا 99 طراحی نیستیم و یا 99 طرح نیستیم. فقط به سادگی 99 طراحی. شما می توانید آن را انجام دهید!
در اصل آرم ، نام تجاری است ، اما همه آرم ها لازم نیست یک نام داشته باشند. بگذارید با گفتن توضیح دهم: اپل. همه ما با تک رنگ و حداقل سیب با گوشه سمت راست گاز گرفته آشنا هستیم. این اسم مترادف با این نماد است ، لوگوی آن یک سیب است و کمپانی آن را Apple (Apple) می نامند.
توضیحات آرم شما توضیح مختصری در مورد آنچه در لوگوی شما به نظر می رسد و به همین دلیل است. در اینجا مثالی از یک آرم و توضیحات یکی از طراحان برتر ما آورده شده است:
بیایید توضیحی را برای یک آرم بنویسید که از پنجه گربه های گل آلود و متن "Meow" تشکیل شده است.
این آرم کامل و گلویگ Muddy Cat Paw برای Meow است. نسخه کامل آرم همیشه همانطور که در اینجا نشان داده شده است ، دارای آرم پنجه گربه گل آلود است.
6. رنگ های آرم
یکی از اصول مهم طراحی لوگو این است که آرم شما باید به رنگ سیاه و سفید به ساده ترین شکل و بدون جلوه مناسب به نظر برسد. کدام رنگ های دیگر می تواند آرم شما باشد؟ این چیزی است که شما باید در دستورالعمل های استفاده از آرم خود تعیین کنید. در اینجا ملاحظات مربوط به رنگ آرم مورد نیاز برای راهنمایی برای موارد زیر ذکر شده است:
رنگ های لوگو بر روی زمینه های سفید
رنگ های آرم بیش از زمینه های تیره
چه آرم سیاه و سفید شما به نظر می رسد
آرم خاکستری در مقابل رنگ کامل
رنگ آرم معکوس شد
دستورالعمل شما باید شامل کلیه تغییرات رنگی قابل قبول از آرم شما باشد تا سابقه ای روشن داشته باشد.
7. تغییرات آرم و چه زمانی از آنها استفاده کنید
بسته به نیاز شما ، ممکن است داشتن نسخه کاملی از آرم ، کلمات کلیدی ، نشانک ، نسخه آرم ساده شده ، یک هواپیما ، نماد مفید باشد. همه این تغییرات لازم است که یکدیگر را منعکس کنند و در سبک کلی آرم شما بمانند.
به عنوان مثال ، کلمات کلیدی آرمهای مبتنی بر قلم هستند که از شرکتهای دارای نامهای جذاب و به یاد ماندنی بهره مند می شوند. این عموماً در یک مربع قرار دارد و وزن بصری موجز را در خود جای می دهد. در حالی که نسخه ساده شده می تواند بیش از پیش زمینه های پیچیده و بصری مشغول باشد.
دستورالعملهای مربوط به استفاده از آرم شما شامل تغییراتی با توصیه هایی درباره مکان نمایش آنها می شود. به عنوان مثال: آرم استاندارد ما به این شکل به نظر می رسد ، باید در کلیه کالاها درج شود. نشان کلمه ما به این شکل به نظر می رسد ، برای خاموش کردن هر محتوا باید آن را درج کنید.
برای تعیین اینکه کدام نوع آرم با دقت بیشتری نیازهای شما را منعکس می کند ، پست ما را مشاهده کنید . 7 نوع آرم (و نحوه استفاده از آنها) .
8. نمونه هایی از استفاده بد آرم
نشان دادن چگونگی استفاده از آرم خود همانطور که نشان می دهد چگونه از لوگوی خود استفاده کنید ، به همان اندازه مؤثر است. اطمینان حاصل کنید که رهنمودهای شما نمونه هایی از آرم شما را تحریف می کند ، به رنگ اشتباه ، خیلی کوچک و غیره.
نمونه هایی از استفاده از آرم بد:
به صورت بصری نشان می دهد که چه زمان و چگونه لوگوی شما بد به نظر می رسد ، یا به طور خاص نه به عنوان مورد نظر به نظر می رسد ،
پیشگیری و کمک می کند تا از قبیل از بین رفتن وضوح ، غیرقانونی بودن و جهت گیری مزخرف جلوگیری کنید
با قرار دادن سمت راست و اشتباه در کنار یکدیگر ، دستورالعمل "استفاده از آرم بد" شما این مسئله را ایجاد می کند که چرا آرم شما به روشی که مشخص کرده اید بسیار بهتر به نظر می رسد.
مرکز منابع برند فیس بوک به وضوح استفاده های قابل قبول و غیرقابل قبول از آرم آنها را نشان می دهد. از طریق فیس بوک .
نتیجه گیری: دستورالعمل ها اطمینان حاصل کنید که آرم شما درست به نظر می رسد
مهمترین جنبه تنظیم دستورالعمل های استفاده از طراحی لوگو حرفه ای آنلاین رایگاننشان دادن راه های صحیح و اشتباه استفاده از آرم شما در همه شرایط ممکن است که از آرم شما استفاده شود. رهنمودهای ساختمانی فرایندی خلاقانه است که با امکان و تنوع کار می کند. تنظیم این رهنمودها با اطمینان از اینکه همیشه به نظر خوب می رسد و به درستی نشانگر برند شما در هر مکانی که از آرم شما استفاده می شود ، فکر و تلاش شما را برای ایجاد یک آرم حفظ خواهد کرد.
در اتاقم را بستم. اخبار را روشن کردم تا پخش مستقیم حرفهای ترامپ را گوش کنم.
چهار جملهای که قرار بود از زبانش بزند بیرون، خلاصه سرنوشت سی سال آیندهی ما هشتاد میلیون نفر بود.
سرنوشتی که هیچ کنترلی روی آن نداریم. و این به خودی خود ترسناک است. وسط حرفهایش چیز سنگینی با شدت کوبیده شد به پنجرهی اتاقم.
دیدن چهرهی ترامپ، صدای مهیب پشت سرم و عکس موشکهای عملکرده و نکردهی شب قبل، فقط یک نتیجهی آنی داشت. اینکه جنگ شده و اولین خمپاره را زدهاند به پنجره اتاق من.
پشت سرم را نگاه کردم. خمپاره نبود. یک جوان نترس بود که از طبقهی یازدهم آویزان شده بود تا شیشهها را تمیز کند.
به نشانهی موفق باشید، به هم بیلاخ نشان دادیم و عکسش را گرفتم.
به همین سادگی.
چیزی که ساده نبود، عکسالعمل من در برابر صدا بود که باعث شد مثل فنر خودکار پرت بشوم آن طرف اتاق.
من از سال 1359 به این ور، از صدای بلند میترسم.
دقیقا از روزی که دزفول اولین موشک را خورد. چهار کوچه بالاتر از خانه پدربزرگم. بعد از آن هر هفته چند بار همین آش و همین کاسه بود. من هشت سال جنگ را از فاصلهی نزدیک تجربه کردم.
مثل خیلی آدمهای دیگر. جنگ تجربهی بزرگی است که قابل توصیف نیست.
باید آن را زندگی کنید تا دقیقا ماهیتش را بفهمید. وقوع جنگ گاهی وقتها اجتنابناپذیر است. مخصوصا وقتی که حرف از دفاع باشد.
درست مثل دزدی که از روی دیوار بپرد توی خانهی آدم. باید باهاش دست به یقه شد.
اما بیشتر وقتها قابل پیشگیریست اما باز هم اتفاق میافتد که آن هم دلیلی ندارد به جز کوتاهی آدمها در استفاده از انسانیتشان.
در هر دو صورت، جنگ ماهیت زشتی دارد و هیچ جور نمیشود چهرهی زیبایی برایش متصور شد. من هنوز بعد این همه سال از گل گلایل متنفرم.
گل گلایل من را یاد روزهایی میاندازد که شب قبلش یکی از همکلاسیهایمان کشته میشد و یک شاخه گلایل به جایش روی نیمکت مینشست.
سالی چند بار این اتفاق میافتاد.
این را باید تجربه کرد تا درد و ترسش را فهمید.
سال 61 موشک زدند دو خیابان بالاتر از مدرسه.
مادرم از آن شهر کلاسش را ول کرد و خودش را رساند به من. فکر کرده بود مدرسه را زدهاند.
یک لنگه کفشش توی راه گم شده بود. وقتی رسید و من را پیدا کرد، صورتش پر بود از خاک و اشک.
همان روز ده سال به عمرش اضافه شد.
کمی بعدتر پسر عمویم توی جبهه تیر خورد و رفت. پسر عموی مو فرفریِ خوشش خنده ام. ظرف چند ماه، مادر چهل سالهاش، شد هشتاد ساله.
یا مثلا هر روز صبح چهار نفرمان برای کار و درس میرفتیم چهار نقطهی شهر. آخر شب وقتی دوباره زیر سقف جمع میشدیم، تازه نفسمان آزاد میشد. حبس شدن نفس را باید تجربه کرد تا دردش را فهمید.
جنگ سال 1359 شروع شد.
اما هنوز تمام نشده است.
بعد از چهل سال هنوز جنگ با من است. ترس از دست دادن. ترس از صدای بلند.
ترس از بمب شیمیایی. ترس از نبودن مادر و پدر. ترس از بوی گوگرد و باروت. هر جور که حسابش را میکنم نمیتوانم هیچ جنگی را موجه نشان بدهم.
البته موجه و نه اجتنابپذیر. ترسناکی جنگ در مردن آن نیست. ترسناکی جنگ در زنده ماندن آن است. در سالها حمل کردن رنج آن.
اصولا انسان به حکم انسان بودنش باید تمام تلاشش را برای اجنتاب از جنگ انجام بدهد. اما انسان به حکم همان انسان بودنش از هر موجود دیگری جنگطلبتر است.
جنگ را باید تجربه کرد تا چهرهی زشتش را دید. چهرهی زشت جنگ در میدان جنگ دیده نمیشود. چهرهی زشت آن در صورت بچهها و غیرنظامیان دیده میشود.
برای سالهای متوالی. زشتی بیانتها.
پ.: فهیم عطار من برای تک تک کلمه هات بهت آفرین میگم. و تنها متنی در مورد جنگ بود که تمومش رو تونستم تصور کنم چون سر خودم و خانوادم اومده بود. از ترس از صدای بلند بگیر تا از دست دادن عزیزانم... مرسی برای این متن قشنگت.
امیر کمتر از ۴ سال (٣ سال و ٢ ماه) بر مسند صدارت بود، اما در همان مدت کوتاه صدارتش آنقدر خدمت کرد که حتی مورخین غربی هم نقش او را در تاریخ ایران نادیده نگرفتهاند.
امیر در این مدت تجارت ایران را سامان داد و با پوشیدن لباس ایرانی به مردم، باعث رونق تولیدات ملی شد و اگر امروز هم زنده بود، قطعا مرزهای ایران را روی کالاهای بنجل چینی میبست، امیرکبیر شأن سیاست خارجی ایران را بالا برد و به سفرای کشورهای قدرتمند مانند انگلستان و روسیه به آسانی وقت ملاقات نمیداد، او در یکی از اقداماتش با ناپلئون؛ شاه فرانسه وارد مذاکره شد و به فرانسه سفیر اعزام کرد. ناپلئون هم در مقابل ۴ کارخانه برای توسعۀ ایران به امیرکبیر هدیه داد، ایجاد سفارتخانه های دائمی در لندن و سنپطرزبورگ، ایجاد کنسولگری در بمبئی، عثمانی و قفقاز از جمله کارهای دیگر او بود...
امیرکبیر فامیل بازی را در آن دوره ریشهکن کرد و پای رجال مفتخور و چاپلوس را از دربار ایران برید و مناصب بدون کار و القاب بیجهت را دور ریخت، برای اقلیتهای مذهبی حقوق برابر قائل شد و شکنجه را حذف کرد، مهمّاتسازی در زمان او رشد زیادی کرد و ارتش منظم شد، ادارۀ شیلات را از روسها گرفت و به اتباع ایران سپرد، مهمترین کارهای عمرانی که به همت امیر انجام شد نیز ساخت سد رودخانه کرخه، پل شوشتر و کشت پنبه در شمال ایران بود...
اما قطعا بهترین و بزرگترین خدمت امیرکبیر دارلفنون بود؛ تا جایی که ژاپن ۱۶ سال بعد از دارالفنون اقدام به تاسیس اولین دانشگاه خود کرد...
پولاک اتریشی در حق او گفت:
میرزا تقی خان در کشوری که پر از وطن فروش است، مظهر وطن پرستیست. امیر جز نیکبختی وطنش چیزی نمی خواهد.
اگرمیخواهید از خواص لیکوپن موجود در گوجه فرنگی است، بهره ببرید، آن را بپزید.
_اسفناج
سطح اسید فولیک اسفناج با پختن این سبزی بیشتر حفظ خواهد شد.
_سیبزمینی
اینطور ثابت شده که مصرف سیبزمینی پخته یا آبپز شده قند خون را به طور موثری کنترل میکند. در حالی که مصرف سرخ کرده آن کاملا اثر معکوس روی قند خون دارد.
_هویج
سطح بتاکاروتن که نوعی آنتی اکسیدان بوده و در بدن تبدیل به ویتامین آ. میشود، در هویج پخته شده چند برابر افزایش مییابد.
_مارچوبه
اگر میخواهید فیبر بیشتری از طریق مصرف این سبزی به بدن برسانید، آن را طبخ کنید
_بروکلی
بهترین شیوه برای پخت کلم بروکلی، آب پز و بخارپز کردن آن است.
خواص آنتی اکسیدانی کلم بروکلی بسیار معروف است. همچنین منبع غنی لوتئین و توکوفرول است. این ترکیبات شیمیایی، با کاهش التهاب در رگهای خونی بدن، خطر سرطان را کاهش میدهد.
سادهترین و یکی از ارزانترین روشهای اپیلاسیون شیو کردن است که البته سبب تحریک پوست، جوش حتی خون آمدن شده و ضمنا فقط ساقهی مو تراشیده میشود. تیغی که با آن شیو میکنید، ساقهی مو را زاویه دار میبُرد و این احتمال را به وجود میآورد که مو به سمت داخل رشد کنند و برگردد، خصوصا اگر موها فردار باشند. نتیجهی موی زیرپوست مانده، التهاب و عفونت خواهد بود و تا زمانی که خارج نشود، مشکل برطرف نخواهد شد.
تنها مزیت شیو کردن این است که تیغ کشیدن روی پوست تا حدودی اثر لایه برداری دارد و میتواند سلولهای مردهی روی پوست را برداشته و پوست را نرمتر کند.
_اپیلاسیون با کرِمهای موبر
کرمهای موبر، جزو روشها موقتی اپیلاسیون هستند و تنها در سطح پوست میتوانند موها را از بین ببرند.
ضمنا احتمال برگشت مو به داخل پوست در این روش بسیار کم است.
عالی به نظر میرسد، اینطور نیست؟
بعضی از انواع موها در عرض مدتی که در دستورالعمل کرم آمده به طور موثر زدوده نمیشوند و برای همین فرد ممکن است کرم را طولانیتر روی پوست خود نگه دارد. با این کار شاید موها زدوده شده و اپیلاسیون انجام شود اما پوست هم میسوزد. پوستتان را بشناسید؛ اگر پوستتان حساس است شاید بهترین کار این باشد که برای اپیلاسیون از کرمهای موبر استفاده نکنید
_اپیلاسیون با موم انداختن یا وکس
موم انداختن هر بار که انجام میشود، لایهای از روی پوست را از بین میبرد. خصوصا کسانی که از موم برای نواحی اطراف چشمها استفاده میکنند باید بدانند که پوست نازک و حساس اطراف چشمها هیچ غدد چربی ندارد و باید شیوه ای که برای اپیلاسیون در این قسمتها به کار میبرید تا جایی که ممکن است ملایم باشد.
موم انداختن روی بدن مشکلی ایجاد نمیکند اما برای اپیلاسیون پوست صورت اصلا مناسب نیست.
کارشناسان توصیه میکنند خانمهایی که دچار بیماری رزاسه یا سایر بیماریهای التهابی پوست هستند، مانند پسوریازیس و اگزما، از موم به هیچ عنوان برای اپیلاسیون استفاده نکنند زیرا هر چند که موم انداختن باعث تضعیف رشد موی زائد میشود اما طی سه ماه تا شش ماه اول، رشد مو را تسریع میکند
_بهترین روش اپیلاسیون؛ لیزر
و اما بهترین و موثرترین شیوهی اپیلاسیون: لیزر موهای زائد. لیزرهای قدیمیتر میتوانستند به پوستهای تیرهتر آسیب بزنند و روی موهای روشن چندان موثر نبودند. اما لیزرهای مدرن امروزی به خوبی روی هر نوع پوست و مویی جواب میدهند.
بعد از اپیلاسیون با لیزر، مو در پوست باقی میماند اما بعد از چهار تا هشت روز میریزد. بسته به نوع لیزری که مورد استفاده قرار میگیرد، حتی ممکن است پوست تا حدودی جوانسازی هم بشود زیرا کلاژن جدیدی تشکیل میشود.
بنابراین اپیلاسیون با لیزر به عنوان شیوهای که هم موهای زائد را از بین میبرد و هم چین و چروکهای ریز پوست را محو میکند، بهترین و موثرترین روش اپیلاسیون است.
حدودا تا یکی دو روز بعد از اپیلاسیون با لیزر، پوست ناحیهی مورد نظر احساسی شبیه آفتاب سوختگی خواهد داشت. کمپرس سرد و مرطوب کردن پوست میتواند به تسکین آن کمک کند. اگر اپیلاسیون با لیزر در ناحیهی صورتتان انجام شده باشد، یک روز بعد میتوانید آرایش کنید مگر اینکه پوستتان تاول زده باشد. عادت کنید همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید تا جلوی تغییرات در رنگ پوست لیزر شده را بگیرید. تاول زدن در اثر اپیلاسیون با لیزر بسیار نادر است اما بیشتر در افرادی که پوست تیرهتری دارند دیده میشود. سایر عوارض بالقوه شامل تورم، قرمزی و اسکار میشود.
آیا اثر اپیلاسیون با لیزر واقعا دائمی است؟
در کوتاه مدت خیر. لیزر، فولیکولهای مو را داغ میکند تا دیگر رشد موی جدید نداشته باشند.
این اتفاق، فولیکولهای مو را برای مدت کوتاهی در فاز خواب قرار میدهد که البته این مدت، خیلی طولانیتر از مدتی است که موی شیو شده یا وکس شده دوباره درمیآید. وقتی موها دوباره رویش میکنند، روشنتر و نازکتر و از نظر تعداد نیز کمتر خواهند بود.
به گفته میشل آندریولی، یکی از سخنگویان آکادمی چشم پزشکی آمریکا (AAO)، او به تمامی مراجعان خود توصیه میکند که برای حفظ سلامتی چشمان خود سیگار نکشند، از رژیم غذایی سالم استفاده کنند و در تمامی مواقع که بیرون از خانه قرار دارند، حتی در روزهای ابری، از عینک آفتابی استفاده کنند.
به گفته آندریولی رژیم غذایی مناسب برای چشمها را میتوان به دو دسته تقسیم بندی کرد.
دسته اول موادی هستند که استفاده از آنها در رژیم غذایی باعث پشتیبانی از سلولها و رشد آنها میشود.
دسته دوم اما موادی هستند که خوردن آنها به حفظ سطح چشم کمک میکند.
موادی که در دسته اول قرار دارند دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان هستند و موادی که در دسته دوم قرار میگیرند بیشتر به آبرسانی چشم کمک میکنند.
استفاده از مواد دسته دوم برای افرادی که مدت زمان زیادی در روز از کامپیوتر و موبایل استفاده میکنند اهمیت زیادی دارد.
_تمشک
تمشکها دارای بالاترین سطح اکسیدان در بین میوهها هستند.
_ماهی
اکثر ماهیها دارای مقادیر زیادی امگا 3 هستند و به همین دلیل میتوانند به حفظ سلامت چشم کمک کنند
_اسفناج
سبزیجات با برگ بزرگ مثل اسفناج و کلم برگ یا کلم کالی دارای آنتی اکسیدانهای لوتئین و زآگزانتین هستند که باعث حفاظت از لکه زرد چشم یا ماکولا میشود.
_چغندر
چغندرها دارای نوع دیگری از آنتی اکسیدانها به نام بتالائین هستند که به حفظ سلامت چشم کمک میکند.
_روغن کتان
روغن کتان به خشک نشدن چشم کمک میکند.
_مرکبات
از بروز آب مروارید و از بین رفتن ماکولا چشم جلوگیری میکنند.
_تخمه آفتابگردان
_لوبیاها
(زینک) موجود در این حبوبات باعث حفظ سلامتی شبکیه چشم میشود
اگر سنتان از ۲۰ سال گذشته، اما هنوز قدر داشتههایتان را نمیدانید، مسئولیت رفتارهایتان را نمیپذیرید و ... خودتان را بالغ ندانید.
برای اینکه دیگر «بچه» محسوب نشوید یا لقب نابالغ را به شما ندهند، لازم است ویژگیها و رفتارهای خاصی داشته باشید، مثلا اینکه بتوانید از خوشحالی یک نفر دیگر شاد شوید. در ادامه به ۱۰ ویژگی شخصیتی افرادی اشاره میکنیم که از لحاظ روانی میتوان به آنها لقب بالغ را اعطا کرد.
_هیجانات و احساساتتان را کنترل میکنید
یک فرد بالغ به جای اینکه به راحتی از چیزی یا کسی عصبانی شود و پرخاش کند، میتواند فورا کنترل احساساتش را در دست بگیرد. بالغ بودن یعنی اینکه شما کمتر تحت تاثیر احساسات خود قرار میگیرید، به ندرت آشفته و پریشان میشوید و به شیوهای نادرست واکنش نشان نمیدهید.
مسئولیت رفتارهایتان را میپذیرید
ما هر روز انتخابهایی میکنیم و این انتخابها، پیامدهایی دارند. کسی که بالغ و عاقل است، مسئولیت رفتارها و انتخابهایش را میپذیرد. شما زمانی میتوانید بگویید به بلوغ رسیدهاید که از خودتان خوب مراقبت کنید، بدانید مسئول شادیتان کسی جز خودتان نیست و هر چیزی که سر راهتان قرار میگیرد، نتیجه انتخابهای خودتان است.
_خودتان را دوست دارید
کسیکه بالغ است، خود واقعیاش را میپذیرد و اعتماد به نفس دارد. اگر فرد بالغی باشید، برای آن چه هستید احساس رضایت و راحتی دارید و مدام به دنبال تایید گرفتن از دیگران نیستید.
_قدر داشتههایتان را میدانید
یکی دیگر از خصوصیات یک فرد بالغ این است که به جای مدام ناله کردن بابت چیزهایی که ندارد، قدردان داشتههایش است. کسی که به بلوغ واقعی رسیده، صرفا به این دلیل که خود را بدشانس میداند، نعمتها را نادیده نمیگیرد.
_میدانید که چقدر نمیدانید
اگر بالغ باشید، میتوانید غرورتان را کنار بگذارید و چیزهایی را که نمیدانید یاد بگیرید، حتی از کوچکتر از خودتان
_به دیگران محبت میکنید
محبت داشتن و همدلی کردن، بخشی از بالغ بودن است.شمایی که بالغ هستید به موفقیتهای دیگران حسادت نمیکنید بلکه از شادی آنها شاد میشوید و در غمشان هم کنارشان خواهید بود.
_متواضع و باحیا هستید
اگر شما انسان بالغی باشید، اجازه نمیدهید هیچ موفقیت و مقام و جایگاهی شما را متکبر کند. شما با دیگران منصفانه و محترمانه رفتار میکنید و برایتان فرقی نمیکند که طرف مقابلتان چه کسی است و چه منصبی دارد
_از خودتان انعطاف نشان میدهید
زندگی همیشه هم طبق آن چه انتظار داریم پیش نمیرود و بالغ بودن یعنی اینکه بتوانید خودتان را با شرایط وفق دهید و از پا نیفتید.
_دیگران را زود قضاوت نمیکنید
فرد بالغ به جای اینکه به دیگران بابت تفاوتهایی که دارند برچسب بزند، میتواند پذیرای تفاوتها باشد و میان خود و آنهایی که مثل خودش فکر نمیکنند به جای اینکه فاصله بیندازد، پُل ارتباطی ایجاد کند.
_هیچ سنی را برای یادگیری دیر نمیدانید
انسان بالغ باور دارد که همیشه فرصت و جایی برای بهبود وجود دارد. زندگی پُر از یادگرفتنیهاست و شما همیشه میتوانید انسان بهتری از خودتان بسازید.
آرم روشی سریع و آسان برای بدست آوردن طرحی آرم و لوگو برای تجارت شما است. این همچنین ارزان ترین است! اما قبل از تصمیم گیری در مورد سرعت و قیمت به تنهایی ، بیایید همه گزینه های شما را برای یک طراحی با کیفیت مرور کنیم.
وجود دارد چهار راه برای به دست آوردن یک آرم ، از گران ترین به کم:
کار با آژانس طراحی؛
با یک مترجم آزاد یک به یک کار کنید.
مسابقه طراحی آرم را راه اندازی کنید.
از سازنده آرم آنلاین استفاده کنید.
کار با آژانس های طراحی به طور معمول خارج از محدوده قیمت برای شرکت های نوپا است. ممکن است ما مغرضانه باشیم ، اما فکر می کنیم
برگزاری مسابقه طراحی بهترین راه برای کارآفرینان برای دستیابی به طراحی منحصر به فرد و با کیفیت با قیمت مناسب (با شروع از 299 دلار) است. اگر ایده ای کاملاً واضح از سبک مورد نظر خود داشته باشید و تجربه بیشتری در مورد کار با و طراحان روبرو شوید ، کار با فریلنسر نیز گزینه خوبی است .
مقاله ما را درمورد هزینه طراحی آرم بررسی کنید تا بدانید که مبلغی را باید پرداخت کنید.
با این حال ، اگر در حال راه اندازی شرکت خود هستید و تازه کار خود را شروع می کنید ، حتی ممکن است 300 دلار برای هزینه کردن نداشته باشید. اشکالی ندارد - در اینجاست که یک سازنده آرم آنلاین یا تولیدکننده آرم در دسترس شماست. اما همه سازندگان آرم به طور یکسان ایجاد نشده اند و برای کمک به شما در بهترین طراحی ممکن ، ما این لیست از برترین سازندگان آرم سال 2020 را برای شما قرار داده ایم.
سازنده آرم چیست؟
سازندگان آرم - بعضی اوقات به نام سازندگان لوگو یا ژنراتورهای آرم - برنامه های کاربردی مبتنی بر وب هستند که برای استفاده ساده هستند و به شما کمک می کنند تا در عرض چند دقیقه آرم ایجاد کنید. برای برخی از افراد که نام شغل خود را وارد می کنید ، یک نماد یا قلم را از یک کتابخانه سهام انتخاب کنید و رنگ های دلخواه را برای مطابقت با نام تجاری خود انتخاب کنید. دیگران آزادتر هستند و یک بوم خالی و مجموعه ای از آیکون ها و ابزارها را برای ساختن آرم خود به شما معرفی می کنند.
جوانب مثبت و منفی استفاده از سازنده آرم
طرفداران:
سازندگان آرم ارزانترین گزینه در بازار برای دریافت آرم هستند. اگر واقعاً می خواهید از آنها استفاده کنید ، بسیاری از آنها رایگان استفاده می کنند ، اما بسیاری از شما برای پرداخت فایلها به شما نیاز دارند. این هزینه معمولاً حدود 5 تا 60 دلار است.
سازندگان آرم به صورت 24/7 در دسترس هستند ، به این معنی که دقیقاً در صورت نیاز می توانید یک آرم دریافت کنید.
سازندگان آرم سریع هستند! شما می توانید بسته به سطح کمال گرایی خود ، در مدت چند ساعت یک آرم کامل داشته باشید (یا کمتر).
سازندگان آرم در تمام مدت استفاده پیچیده تر و ساده تری دارند.
منفی:
آرم های ایجاد شده روی سازندگان آرم ها معمولاً دارای جنبه عمومی هستند .
سازندگان آرم کاربر را ملزم به داشتن برخی حساسیت های طراحی می کند. آرم ها عموماً تصاویر ساده و تمیز هستند و می توانند با نگاهی آموزش دیده به این نتیجه برسند که چه چیزی "خاموش" در مورد چیزی که به نظر می رسد بسیار پیچیده نیست.
بسیاری از افراد دیگر از سازندگان آرم مشابه استفاده می کنند ، از جمله رقبای شما. این بدان معناست که صدها مشاغل خارج از کشور با همان نماد ، قلم و یا ترکیب رنگی که مارک آنها را نشان می دهد وجود دارد.
برخی از سازندگان آرم به شما یک تصویر آرم می دهند اما نه فایلهای برداری مورد نیاز برای طراحی کاملاً قابل استفاده از آرم. این آرم ها در بهترین حالت راه حل های موقتی هستند.
در پایان روز ، ژنراتورهای آرم روشی ارزان و مؤثر برای دریافت یک آرم اساسی ، stop-gap هستند. نتیجه شما به همان کیفیتی نخواهد بود که یک آرم طراحی شده توسط یک طراح حرفه ای باشد ، اما گاهی اوقات بودجه یا زمان چرخش مهمترین چیز است! با این گفته ، در اینجا چگونگی استفاده حداکثری از یک آرم ساز آمده است:
دبستان قبل از ساخت: نکاتی برای بهترین استفاده از سازنده آرم. -
قبل از اینکه پرش کنید و دستان خود را با ساخت لوگو کثیف کنید ، عاقلانه است که چند فکر را روی لوگوی خود تهیه کنید تا بتوانید از کارآیی خود به حداکثر برسید.
نام ببرید
اگر هنوز این کار را نکرده اید ، قبل از ایجاد آرم شما باید اقدام به انجام نامگذاری شرکت خود کنید . این نام نه تنها یک محرک مهم برای انتخاب آرم شما خواهد بود بلکه احتمالاً در طراحی لوگو نیز به چشم می خورد.
به عنوان مثال ، من راه اندازی روزانه تجزیه و تحلیل استخدام خود را نامگذاری كردم ، زیرا ما به كارفرمایان كمك می كنیم تا به جای دیدگاه ناقص "روز اول" كه می توانند از طریق رزومه یا مصاحبه دریافت كنند ، درک بلند مدت "روز 100" از نامزدهای شغلی خود را بدست آورند.
بینش و رسالت خود را در نظر بگیرید
دوم اینکه ، یک لحظه به فکر مأموریت ، چشم انداز و هویت شرکت خود باشید: شما به عنوان یک شرکت چه کسی هستید ، چه کسی را خدمت می کنید و برای چه چیزی ایستاده اید؟ این به شخصی سازی شرکت شما کمک می کند: آیا شما منحصر به فرد یا دوستانه ، گران یا مقرون به صرفه ، جدی یا سرگرم کننده هستید؟
در مورد عناصر اصلی هویت بصری خود تصمیم بگیرید
هنگامی که برخی از افکار را روی کاغذ می کنید ، در نظر بگیرید که چگونه این شخصیت به عناصر بصری ، مانند رنگ ، شکل و نوع آرم ترجمه می شود .
دوباره به عنوان نمونه از شرکت من ، ما به عنوان رنگ اصلی خود روی یک پرتقال روشن قرار گرفتیم. این بر بخش قابل دسترسی و انسانی محصول ما تأکید دارد ، بر خلاف رنگ آبی جدی تر که بیشتر شرکت ها در فضای فناوری HR استفاده می کنند.
ما مثلث را به عنوان شکل نمادین انتخاب کردیم ، هم به دلیل سادگی و هم برای معنای آن. برای ما ، مثلث سه حزب را نشان می دهد که پلتفرم ما در فرآیند استخدام گرد هم می آورد: کارفرمایان ، نامزدها و پیوند نامزدها. در آزمایش هایم در زیر ، بیشتر از شکل مثلث استفاده می کنم ، اما گاهی فکر می کنم اگر داستان خوبی برایشان تعریف شود ، با شکل های دیگر و پیچیده تر آزمایش می کنم.
سرانجام ، ما تصمیم گرفتیم تا با استفاده از یک نماد و نام شرکت در آرم ، از آرم ترکیبی استفاده کنیم ، زیرا این یک سرمایه گذاری جدید است و ما می خواهیم تشخیص نام را بسازیم.
در day100 ما با تیمی از طراحان گرافیک مستقل کار کردیم تا ظاهر و مارک تجاری و سکوی وب خود ، از جمله آرم شرکت را پیدا کنیم. اعطا می شود: دامنه وسیع همراه با بودجه محدود باعث شد تا مجبور شویم با یکی از اولین تکرارهای آرم کنار بیاییم ، به جای اینکه آن را به اندازه کافی ترفند کنیم تا بتوانیم یک آرم واقعاً متفاوت را ارائه دهیم.
این آرم است که ما تا به امروز با آن روبرو شدیم و هنوز از آن استفاده می کنیم:
قطعاً در اینجا جایی برای پیشرفت وجود دارد ، بنابراین من جلوتر رفتم و 13 سازنده آرم را امتحان کردم. در زیر می توانید توضیحی در مورد نحوه کار هر یک از افراد و تجربه شخصی من در طراحی مجدد آرم day100 بیابید ، بنابراین می توانید ایده خوبی از آنچه که از هر برنامه آرم خارج می شوید داشته باشید.
سازندگان آرم ، در مقایسه -
برای دادن نظم به جنون ، ابزارها را با توجه به معیارهای زیر رتبه بندی کردم:
سهولت استفاده: چگونگی استفاده سریع و سریع برای ایجاد یک آرم ابزار را از آسان تا پیچیده (90 درصد در رده های آسان یا متوسط قرار می دهد) اندازه گیری می کند.
قابلیت شخصی سازی: اندازه گیری می کند که چقدر می توانید پیشنهادات آرم را تنظیم کنید ، مانند رنگ ، چیدمان ، اندازه و غیره ، از پایین به بالا.
هزینه: این میزان بارگیری و استفاده از آرم ایجاد شده توسط شما را از 0 وقتی که علائم کاملاً رایگان تا سه دلار به عنوان گرانترین گزینه باشد ، اندازه گیری می کند. $ $ $
نتیجه نهایی: اندازه گیری من چقدر عاشق آرم خودم هستم - در محدودیت استفاده از یک آرم ساز -
در اینجا خلاصه ای سریع از نتایج آورده شده است. به پایین بروید تا بیشتر بدانید که چرا من به هر یک از این سازندگان آرم رتبه هایی را که داده ام دادم. (و برای دیدن نمونه هایی از آرم هایی که با آنها ساخته ام!)
در اینجا 13 بهترین سازنده آرم آنلاین در سال 2020 هستند
نام شرکت خود را وارد کنید ، صنعت خود را انتخاب کنید ، تجارت خود را در یک جعبه متن متن باز توصیف کنید و تصمیم بگیرید که آیا می خواهید یک آرم مبتنی بر آیکون ، مبتنی بر متن یا مبتنی بر نماد باشد. در مرحله بعد ، با انتخاب گزینه های مورد علاقه خود از میان یک سری فونت های نمونه ، تنظیمات برگزیده نوع شما را اندازه می گیرد. تا داه! تعدادی آرم به طور خودکار برای شما تولید می شود. بعد از انتخاب یکی ، می توانید فونت و رنگ ها را ویرایش کنید ، نماد را تغییر داده یا بلافاصله خریداری کنید.
کیفیت
اگرچه انجام حفره ها طول می کشد ، اما در میان گزینه های اصلی و اصلی ، تعدادی آیکون واقعاً خوب وجود دارد ، و فونت ها و رنگ های انتخاب شده به خوبی با آنها جفت می شوند. نکته جالب در استفاده از این برنامه این است که وقتی رنگ یا فونت آرم را ویرایش می کنید ، هر انتخاب توضیح مفیدی ارائه می شود ، به عنوان مثال: "آرم شما تعادل زیبایی بین کلاس و ظرافت دارد. ما رنگهای نارنجی بی نظیری را ایجاد می کنیم که هیجان و لرزش را به مارک منتقل می کند. "
هزینه
ماهانه 3.99 دلار برای پرونده های JPG و PNG
9/99 دلار در ماه برای پرونده های برداری EPS
رتبه بندی
سهولت استفاده: متوسط
قابلیت تنظیم: متوسط
قیمت: $ $
نتیجه نهایی: ½
3. لوگو ساز
چگونه کار می کند
Logo Makr با یک فیلم پاپ آپ اختیاری که رابط آن را توضیح می دهد ، باز می شود. پس از آن ، مستقیماً روی یک بوم طرح خالی ریخته می شوید تا به محل کار خود برسید.
Logo Makr تنظیم شده است تا بیشتر DIY باشد. می توانید از یک کتابخانه قوی از نمادهای premade استفاده کنید ، یا می توانید مانند هر ویرایشگر گرافیکی دیگر ، به سادگی با استفاده از شکل ، قلم و ابزارهای رنگی ، آرم اصلی خود را بسازید. در حالی که این ممکن است برای طراحی تازه واردان نگران کننده به نظر برسد ، ابزارها به اندازه کافی اندک هستند که با کمی صبر و تحمل ، منحنی یادگیری اصلاً شیب ندارد. و حتی اگر از فیلم آموزشی استفاده نکنید ، نکات ابزاری وجود دارد که شما را از طریق رابط راهنمایی می کند.
کیفیت
با توجه به تمرکز Logo Makr بر قابلیت شخصی سازی ، کیفیت آرم به شما بستگی دارد. بنابراین اگر با طراحی هر چیزی تلاش می کنید ، ممکن است این سازنده آرم برای شما مناسب نباشد. به گفته این ، پتانسیل کیفیت بالا به ویژه برای قیمت بالا است. از هر کدام از سازندگان آرم که من آزمایش کردم ، کتابخانه گرافیک در اینجا گسترده ترین بود و من بیشترین زمان را صرف صرف این آرم صرف کردم زیرا گزینه های با کیفیت زیادی برای امتحان کردن وجود داشت.
هزینه
رایگان برای پرونده با وضوح پایین
19 دلار برای طیف گسترده ای از پرونده ها (از جمله PDF و وکتور SVG) و مجوز کامل
رتبه بندی
سهولت استفاده: نیاز به یادگیری دارد
قابلیت تنظیم: زیاد
قیمت: $
نتیجه نهایی: ½
3. نگاه
چگونه کار می کند
قبل از ایجاد آرم برای شما ، Looka از هوش مصنوعی برای کمک به درک مشاغل خود استفاده می کند. از میان 20 نمونه آرم نمایش داده شده ، از شما خواسته می شود 5 مورد دلخواه خود را انتخاب کنید. سپس می توانید یک پالت رنگی را انتخاب کنید ، و نمادهای خاصی (مثل مثلث) را در آن قرار دهید ، و همین! این برنامه جادوی خود را کار می کند و ایده های آرم را به شما نشان می دهد ، که می توانید با فونت ها ، رنگ ها و چیدمان های مختلف بیشتر سفارشی سازی کنید.
کیفیت
نتایجی که من از Looka به دست آوردم مدرن و حرفه ای به نظر می رسید. با توجه به اینکه هوش مصنوعی درایور اصلی برنامه است ، من منتظر نتیجه هایی بودم که کمی باهوش تر بودند ، کمی مناسب تر برای من - با وجود اینکه تولید کننده آرم است. اما مفهوم Looka بسیار جالب است و کیفیت آن به طور کلی از سایر سازندگان آرم تست شده بهتر است.
هزینه
20 دلار برای PNG با وضوح پایین
65 دلار برای طیف کاملی از پرونده های طراحی
رتبه بندی
سهولت استفاده: آسان
قابلیت تنظیم: متوسط
قیمت: $ $
نتیجه نهایی:
4. مارک تجاری
چگونه کار می کند
برخی از کلمات کلیدی را که با نام تجاری خود در ارتباط هستید تایپ کنید ، از بین چهار حالت اصلی رنگ انتخاب کنید و سپس چرخ و فلک آرم های تولید شده خودکار را مرور کنید.
کیفیت
با وجود فرایند ساده ، نتایج بسیار بهتر از آنچه انتظار داشتم معلوم شد. این محصول صرفاً بر اساس کلمات کلیدی شما انتخاب شده ، لوگوهایی ایجاد می کند ، و باعث می شود احساس من از انتخاب همه طراحی ها کمتر شود و یک ماشین فقط به صورت تصادفی در آنها عمل کند (به طراحی لوگو رایگان مراجعه کنید).
یک جفت و جفت متفاوت از نماد و فونت وجود دارد ، اما در اکثر موارد به سختی می توان گفت که الگوریتم با هم طراحی شده اند. تنها نکته منفی این است که شما نمی توانید بدون خرید آن آرم را سفارشی کنید ، بنابراین آنچه می بینید تقریباً همان چیزی است که می کنید.
هزینه
25 دلار برای PNG
65 دلار برای فایلهای چاپی و وب ، ابزارهای سفارشی سازی و بسته بندی مارک تجاری (کارت ویزیت ، نامه ، طرح های رسانه های اجتماعی)
رتبه بندی
سهولت استفاده: آسان
قابلیت تنظیم: هیچ کدام بدون خرید
قیمت: $ $
نتیجه نهایی:
5- طراحی
چگونه کار می کند
شما با انتخاب 5 آرم نمونه که دوست دارید ، انتخاب رنگ و انتخاب صنعت خود شروع می کنید. سپس برای همراهی با آرم حداکثر پنج نماد را انتخاب می کنید. قبل از مشاهده نتایج ، از شما خواسته می شود که یک حساب کاربری ایجاد کنید. پس از انجام این کار ، آرم و خرید مورد علاقه خود را انتخاب کنید.
کیفیت
در ابتدا ، نمونه برداری از گرافیک های ارائه شده توسط این سکو ، من را نگران کرده بود - آنها نمادهای اساسی بودند. اما Designhill کار بسیار خوبی را انجام می دهد و آنها را با تایپوگرافی خلاق و طرح های رنگی جذاب جفت می کند. در پایان ، من تعجب کردم که چگونه بسیاری از آرم ها توانستند آیکون های ساده را برای آنها کار کنند ، خصوصاً با توجه به اینکه دقیقاً همان آیکون های مورد استفاده سایر سازندگان آرم بودند.
هزینه
20 دلار برای پرونده PNG با رزولوشن پایین
65 دلار برای مجموعه کاملی از پرونده های آرم حرفه ای ، از جمله بردار EPS و SVG ، نسخه های b / w و اطلاعات مربوط به رنگ و فونت.
150 دلار برای طراحی سفارشی سازی بیشتر ، شما یک طراح را خریداری می کنید
رتبه بندی
سهولت استفاده: آسان
قابلیت تنظیم: هیچ کدام بدون خرید
قیمت: $ $
نتیجه نهایی:
سازندگان آرم شریف -
6. Namecheap
چگونه کار می کند
نام و صنعت خود را وارد کنید ، برخی از سبک های کلی قلم را که دوست دارید انتخاب کنید ، سه نماد را انتخاب کنید و برنامه بقیه را انجام می دهد. پس از انتخاب آرم ، می توانید فایل های طراحی خود را ویرایش و بارگیری کنید - همه حتی بدون ایجاد حساب کاربری ، چه رسد به پرداخت هر چیزی.
کیفیت
اگرچه چیز خاصی در مورد آیکون ها یا حروفچینی وجود نداشت ، اما به نوعی برنامه موفق شد آنها را با یک ورودی کمی از من به یک ترکیب دلپذیر جفت کند. آرم های نهایی با برخی از شیب های مرسوم ، مد روز ارائه شد ، و من گمان می کنم این ممکن است باعث ایجاد توهم کیفیت شود. بنابراین من برای یک آرم با رنگ های مسطح انتخاب کردم و دریافتم که هنوز هم از نظر تایپوگرافی ، رنگ بندی و به ویژه قیمت ، بالاتر از سایر تولید کنندگان آرم بررسی شده در لیست است.
هزینه
رایگان (شامل پرونده های PNG و SVG)
رتبه بندی
سهولت استفاده: آسان
قابلیت تنظیم: متوسط
قیمت: رایگان
نتیجه نهایی: ½
7. Ucraft
چگونه کار می کند
Ucraft یک بوم خالی را به شما ارائه می دهد که در آن می توانید نمادها ، متن و شکل ها را بکشید و رها کنید تا آرم دلخواه خود را ایجاد کنید. شما می توانید برای نمادهای خاص جستجو کنید ، و گزینه های ساده زیادی برای انتخاب وجود دارد. اگر گم شوید ، یک chatbot دوستانه برای کمک به شما ارائه می شود.
کیفیت
از آنجا که مفهوم ucraft حول یک بوم باز استوار است ، به کاربران کمک می کند با ارائه گزینه های مختلف ، به نتایج با کیفیت برسند. همچنین بدان معنی است که کیفیت آرم به مهارت خود شما بستگی دارد. این برنامه علاوه بر داشتن بیش از 1 میلیون آیکون ، یک ابزار طیف رنگی کامل را فراهم می کند و با فونت های Google ادغام می شود تا انتخاب گسترده ای از شکل های مختلف را به شما ارائه دهد. بعضی ها ممکن است همه این گزینه ها را پرمخاطره بدانند ، اما اگر وقت و طراحی چشمگیری دارید ، می توانید به یک چیز عالی برسید.
هزینه
رایگان برای PNG با وضوح پایین
7 دلار برای یک فایل بردار SVG
رتبه بندی
سهولت استفاده: آسان
قابلیت تنظیم: زیاد
قیمت: $
نتیجه نهایی: ½
8. لوستر
چگونه کار می کند
فقط کافی است نام و صنعت شرکت خود را وارد کنید تا شروع به کار کنید. انتخاب رنگها ، مهمترین بخش روند است (شما باید هر رنگی را که نمی خواهید انتخاب کنید) ، اما در غیر این صورت ، ساده است.
کیفیت
Logaster در آرم های شرکتی تخصص دارد و همین امر باعث شده است که این ویژگی مناسب برای من باشد. از آنجا که سؤال کمی در مورد تجارت وجود دارد ، آرم ها عمدتاً عمومی هستند. اما با خردمندانه ، آنها نسبت به جنرال بیش از حد خسته و خسته نسبت به جنرال تمیز و مینیمالیستی گرایش دارند. آنها همچنین با تهیه [لوگو تایپ](https://rivaliran.com/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d9%84%d9%88%da%af%d9%88) در طرح بندی های مختلف ، آن را برای استفاده در مواد مارک تجاری مانند کارت های ویزیت آماده می کنند ، و این باعث می شود که مدل های مضحک در کنار نمادهای لوگو بیشتر از طعمه خرید باشد.
هزینه
۱۹.۹۹ دلار برای یک پرونده اولیه راستی
49.99 دلار برای طیف گسترده ای از پرونده ها و تغییرات طرح
64.99 دلار برای یک کیت مارک تجاری قوی تر
رتبه بندی
سهولت استفاده: آسان
قابلیت تنظیم: متوسط
قیمت: $ $
نتیجه نهایی: ½
9. بوم
چگونه کار می کند
ثبت نام کنید (بله ، مرحله مورد نیاز) و سپس می توانید بر اساس صنعت خود ، آرم های قالب را مرور کنید یا از رابط بوم آنها برای کشیدن و رها کردن عناصر از جمله نمادها ، شیب ها ، شکل ها ، خطوط و جزئیات پس زمینه استفاده کنید.
کیفیت
Canva بسیار بیشتر از سازنده آرم است و این در تعداد عناصر غیر ضروری در نوار ابزار آنها منعکس می شود. در حالی که از عکسهای ارائه شده می توان به عنوان ابزاری برای ارائه استفاده کرد (به عنوان مثال آرم تمام شده در رسانه های اجتماعی با تصویر خلق و خوی در پس زمینه) ، این کار برای کاربرانی که ممکن است بهتر از نگه داشتن عکاسی از نهایی خود نباشند توضیح داده نشده است. طراحی آرم
شما می توانید یک طراحی آرم خوب از Canva دریافت کنید ، اما گرافیک به کارتونی و hipster گرایش پیدا می کند - برای هر تجارت مناسب نیست. حتی دسته بندی ها بیشتر شامل مواردی مانند گروه ، رستوران ، کافه ، مد ، زیبایی و صنایع حرفه ای کمتری هستند. اگر مشاغل شما در آن سطل ها جای می گیرد ، این یک انتخاب عالی است!
توجه داشته باشید که فایلهای برداری پشتیبانی نمی شوند ، هرچند PDF برای چاپ فراهم شده است.
بسته به اشتراک شما ، برخی از نمادها و قالب ها در مقیاسهای مختلفی قیمت گذاری می شوند
رتبه بندی
سهولت استفاده: آسان
قابلیت تنظیم: کم است
قیمت: رایگان (تصاویر پریمیوم هزینه اضافی)
نتیجه نهایی:
10- دلگیر
چگونه کار می کند
Shopify's hatchful یک آرم ساز است که به خصوص برای استفاده از موبایل بهینه شده است (هرچند که هنوز هم روی دسک تاپ عالی کار می کند). در حالی که سایر سازندگان آرم با نام شرکت شما شروع می کنند ، جوجه کشی بیشتر به برند شما علاقه مند است (با سؤالاتی درباره فضای صنعت ، ارزش ها و سبک بصری شما). در آخر ، نام خود را وارد کرده و گزینه های آرم خود را مشاهده می کنید.
کیفیت
این ابزار بسیار آسان است و طرح های آرم مدرن با لمس حداقلی ایجاد می کند. از آنجا که هیچ سؤال خاصی در رابطه با ماهیت دقیق تجارت وجود ندارد ، ارتباط آیکون ها را می توان با هم مخلوط کرد. می توانید فونت ها و رنگ ها را برای تناسب بهتر تنظیم کنید و پس از اتمام کار ، آرم بارگیری و استفاده رایگان است.
hatchful یک گزینه آرم ساز خوب است ، اما به هیچ وجه فایلهای برداری را ارائه نمی دهد. این بدان معناست که پرونده های آرم قابل اندازه گیری یا قابل چاپ نیستند و با توجه به ثروت گزینه های دیگر ذکر شده در بالا ، این آسیب جدی است. پرونده png من دریافت کردم 1200 els 1200 پیکسل اندازه گیری شده است ، که بسیار طولانی است برای کار در یک تجارت در بلند مدت.
با این حال ، اگر تنها چیزی که اکنون به آن احتیاج دارید یک آرم کوچک برای عنوان وب سایت شما است ، تا زمانی که آماده دریافت یک آرم وکتور واقعی باشید ، می تواند یک راه حل موقت خوب و جذاب باشد.
هزینه
رایگان (فقط پرونده های PNG)
رتبه بندی
سهولت استفاده: آسان
قابلیت تنظیم: متوسط
قیمت: رایگان
نتیجه نهایی:
سازندگان آرم برای جلوگیری از
11. مکان
چگونه کار می کند
Placeit متعلق به Envato است ، و دارایی های طراحی را ارائه می دهد که شامل الگوهای آرم ، مدل های مسکونی و حتی فیلم است.
فرآیند تولید آرم باعث شده است که نام و صنعت شرکت خود را وارد کنید ، و بلافاصله با نمونه های نمونه به شما ارائه می شود. می توانید یکی از این موارد را انتخاب کنید یا رنگ ها و نمادهای خود را انتخاب کنید. با تمام شدن ، PlaceIt فرمت PDF و PNG را ارائه می دهد ، و لوگوی آنها را در وب و چاپ قابل استفاده می کند.
کیفیت
به نظر می رسد که تمرکز اصلی فعالیت آنها (نام "Placeit" به قرار دادن طرح ها در مدلهای مختلف) است و این در کیفیت آرم ها منعکس شده است. از آنجا که آنها فقط خواهان نام و صنعت هستند ، اندیشه مفهومی اندکی به آرم ها می رود. بسیاری از گرافیک های انتخاب شده هیچ ارتباطی با تجارت من (از جمله پیتزا ، یک مرد زنجبیل ، و حتی تقویم ها یا ساعت هایی که احتمالاً از قسمت "روز" نام گرفته شده اند) نیست.
هزینه
39.95 دلار برای تک آرم
14.95 دلار در ماه و یا اشتراک 99.95 $ / سال برای دسترسی به تمام دارایی های طراحی دیگر + آرم های نیمه کاره
پس از وارد کردن نام شرکت خود ، به شما این گزینه داده می شود که آرم خود را توسط AI طراحی کنید یا خود آن را طراحی کنید. من هر دو گزینه را آزمایش کردم.
گزینه DIY این است که شما یک الگوی آرم را که دوست دارید انتخاب کنید و شما را به بوم می برد که در آن می توانید فونت و رنگ را تغییر دهید و نمادها و شکل ها را اضافه کنید.
هوش مصنوعی صنعت شما را درخواست می کند و سپس یک سری کلمات کلیدی را ایجاد می کند ، از شما می خواهد تا پنج مورد را که با مشاغل خود در ارتباط هستید انتخاب کنید (دقیقاً مانند نقشه ذهن ). بعد از آن لیستی از نمادها ، طرح های رنگی و شکل های مختلف را انتخاب می کنید.
کیفیت
فرایند هوش مصنوعی بسیار امیدوار کننده تر از نتایج بود. از آنجا که این محصول به عنوان رایانه ای در حال فروش است ، من انتظار داشتم این اپلیکیشن درباره ترجیحات من اطلاعاتی کسب کند و به تنهایی چیزی تولید کند. در عوض ، به نظر می رسید که فقط رنگ های انتخاب شده ، سبک ها و گرافیک های انتخاب شده را انتخاب کرده ام ، که می توانستم خودم نیز انجام دهم. در نتیجه ، آرم ها بدترین مواردی بودند که من دیده ام.
من با گزینه DIY شانس بیشتری داشتم - خیلی بهتر که هرگز حدس نمی زنید که آنها از همان سایت آمده اند.
13. گرافیک
چگونه کار می کند
Graphicsprings کمی ترکیبی است: شما در یک بوم طراحی خالی شروع می کنید ، اما در هر مرحله از وارد کردن نام خود و انتخاب عناصر طراحی به همان روشی که در یک تولیدکننده خودکار آرم هدایت می شوید ، هدایت می شوید.
کیفیت
در حالی که گرافیک گرافیک یکی از معدود سازندگان آرم است که نمادهای چند رنگی را برای همراهی با لوگوی شما ارائه می دهد ، آنها برخی از طرح های خلاقانه و کلیپ هنری بودند که با آن روبرو شدم. از طرفی روشن ، بوم نسبت به اکثر دیگران کنترل دقیق تری (سکته مغزی ، سایه ، جلوه های جلوه ای و همچنین امکان رنگ آمیزی بخش های جداگانه از تصویر) برای پشتیبانی از کاربران در ساخت گرافیک خاص خود دارد.